• idag
    12 aug
    26°
    • Vind
      4 m/s
    • Vindriktning
      SV
    • Nederbörd
      0.0 mm
  • torsdag
    13 aug
    24°
    • Vind
      2 m/s
    • Vindriktning
      V
    • Nederbörd
      0.0 mm
  • fredag
    14 aug
    24°
    • Vind
      3 m/s
    • Vindriktning
      SV
    • Nederbörd
      0.0 mm
  • lördag
    15 aug
    25°
    • Vind
      2 m/s
    • Vindriktning
      SV
    • Nederbörd
      0.0 mm
  • söndag
    16 aug
    26°
    • Vind
      2 m/s
    • Vindriktning
      SV
    • Nederbörd
      0.0 mm

Kreatör blir ny chef på Loka brunn

Nyheter
UPPDATERAD:
PUBLICERAD:
Karla-Therese Kjellvander, ny marknads- och kommunikationschef på Loka brunn.
Foto: Pressbild
Loka brunn spa och hotell AB har fått en ny marknads- och kommunikationschef - Karla-Therese Kjellvander.

Hon har en bakgrund som kreatör och strategisk rådgivare inom varumärkesfrågor och arbetade senast på kommunikationsbyrån Strateg Agency.

I sin roll som marknads- och kommunikationschef på Loka brunn blir Karla-Therese Kjellvander ansvarig för den framtida positioneringen av företagsgruppen som förutom spa- och hotellanläggningen Loka brunn består av Grythyttans gästgivargård samt konditoriet Guldkringlan, vilka ingår i en koncern ägd av Spendrup Holding.

Stor utmaning

– Loka Brunns verksamheter är besöksmål av yttersta kvalitet, med fantastisk historia och ett rikt kulturarv. Jag är tacksam för förtroendet och ödmjuk inför uppgiften att vara med och vidareutveckla dem för att attrahera ännu fler nöjda gäster, säger Karla-Therese Kjellvander i ett pressmeddelande där också Mia Spendrup, vd på Loka brunn uttalar sig:

– För svensk besöksnäring innebär coronapandemin den största utmaningen på länge. Med en månghundraårig historia har vi ett långsiktigt perspektiv och fortsätter bygga verksamheten för framtiden. Vi vill vidareutveckla Loka Brunns och Grythyttans Gästgivaregårds roller som klassiska resmål, också för kommande generationer. Rekryteringen av Karla-Therese Kjellvander är en de nyckelinsatser vi gör för att positionera och rusta oss för framtiden.

Så här jobbar FT med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.